KNK, som er kendt som producent af auto-drivekomponenter, har udviklet den det første 2 aksel system i verden til elbiler – ”eAxle for EV´s”
KNK, en velkendt producent af auto-drivekomponenter, har introduceret det første 2-aksel system til elbiler, kaldet “eAxle for EV’s”. Dette nyskabende system har allerede fundet plads i den nye BMW i8 hybrid sportsvogn og repræsenterer en banebrydende udvikling inden for elbilteknologi.
Traditionelt set har elmotorer ikke brugt gear, da de er kendt for deres trinløse karakter. Alligevel har KNK’s nye gearsystem en bemærkelsesværdig effekt på accelerationen. Denne teknologi gør det også muligt at reducere størrelsen og ydelsen af både elmotoren og andre drivkomponenter i elbilen betydeligt.
En af de mest betydningsfulde fordele ved dette nye system er dets evne til intelligent at fordele trækkraften på alle fire hjul. Dette skaber en optimal 4-hjulstrukket oplevelse, der forbedrer både præstation og sikkerhed markant. Denne teknologi er især velegnet til 4-hjulstrukne systemer, hvor den korrekte og ligelige fordeling af kraften på alle hjul er afgørende.
Den nye eAxle-teknologi repræsenterer således ikke kun en acceleration i sig selv, men også en forvandling af elbilers tekniske kapabiliteter. Denne vitale komponent har potentiale til at revolutionere elbilernes præstationer og køreoplevelse og markerer et vigtigt skridt fremad inden for elbilkonstruktion og teknologi. Dette gennembrud fra KNK peger mod en spændende og effektiv fremtid for elbiler.